B Szkoła Podstawowa nr 30 im.Marii Zientary-Malewskiej - Kompetencje na szóstkę.
WITAMY NA STRONIE NASZEJ SZKOŁY *** UWAGA ! *** Od lutego 2018 roku NOWE KONTO do wpłat za obiady - więcej informacji w zakładce "Stołówka-OBIADY" *** Informacja na temat zebrań w zakładkach - INFORMACJE DLA RODZICÓW - oraz - ORGANIZACJA PRACY - *** Bieżące INFORMACJE dla RODZICÓW zamieszczamy w zakładce lewego menu *** W zakładce lewego menu zamieściliśmy załącznik z WYKAZEM PODRĘCZNIKÓW na rok szkolny 2017/2018 ***

Aktualności

13 maja 2018 20:23 | Aktualności

Kompetencje na szóstkę.

 

 

 

 

 

Od listopada 2017 roku do kwietnia 2018 roku uczniowie z klasy II C i III B uczęszczający do świetlicy szkolnej uczestniczyli w programie zorganizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci „Kompetencje na szóstkę”, którego celem było kształtowanie kompetencji społecznych uczniów.  Dzięki zaangażowaniu i pełnej realizacji programu otrzymaliśmy baner do powieszenia na naszej stronie internetowej szkoły!!!

 

Uczniowie uczestniczyli w 5 atrakcyjnych lekcjach o różnorodnej tematyce.

Pierwszym tematem było: „Jak gimnastykować wyobraźnię?” Uczniowie swoje zadowolenie i kreatywność przedstawiły poprzez aktywną postawę podczas wspólnych zabaw. Różnorodność metod pracy wyzwalała w uczniach pomysłowość i zgodną współpracę. Finalizacją oryginalnych pomysłów wyzwalanych przez dzieci była zabawa konstrukcyjna: transformowanie kubków i talerzy. 

 

Drugi zrealizowany temat „Jak trenować myślenie?” również wyzwolił w uczniach duże zainteresowanie i aktywność. Po obejrzeniu filmu pt. „Co zrobić gdy mnie coś zaskoczy?” uczniowie zgodnie wysnuli wniosek, że w zaskakującej sytuacji można znaleźć wiele możliwych rozwiązań. Chętnie dzielili się swoimi przeżyciami i sytuacjami, które niespodziewanie im się przydarzyły. Dużo radości i zaciekawienia uczniowie wykazali podczas zabawy ruchowej „Jak czytać mapę?” przy pomocy której odnajdywali ukryte „skarby”. Większość dzieci okazała się świetnymi tropicielami!

 

Kolejne zajęcia pt: „Jak wspólnie zapracować na sukces?” pokazały jak ważna jest współpraca w grupie by wspólnie osiągnąć cel, którym było zwycięstwo. Zadaniem poszczególnych grup było zbudowanie konstrukcji „jajkodromu”, w taki sposób by w przygotowanej konstrukcji jajko nie uległo zniszczeniu. Uczniowie wymieniali się pomysłami, debatowali za przyjęciem danego pomysłu a następnie je realizowali. Ponadto  zauważalne były role pełnione przez poszczególnych uczniów, którzy po obejrzanym filmie potrafili je odpowiednio nazwać. 

 

Następne zajęcia „Dlaczego statek pływa?”  przysporzyły uczniom wiele radości i zachwytu. Otóż dużym domysłem: po co i na co? był przyniesiony przez Milenkę Sz. i jej TATĘ (jeszcze raz serdeczne podziękowania!) dmuchany basen ogrodowy, który został uzupełniony wodą.  W ciągłym oczekiwaniu i z możliwością wykorzystania basenu uczniowie przystąpili do wykonywania doświadczeń- co unosi się na wodzie a co tonie. Pozytywnych emocji a także zaskoczeń nie było końca. Uczniowie również przygotowali modele: kontenerowca, katamaranu i tratwy gdzie następnie mieli możliwość sprawdzenia i wysnucia wniosków dlaczego dany model utrzymał się na wodzie. Dziecięca ciekawość i radość z odkrywania wiedzy trwała do samego końca.

 

Zaś na ostatnich zajęciach „Jak powstaje scenografia?” zapał do pracy zauważalny był podczas przygotowywania własnej scenografii. Uczniowie zostali podzieleni na grupy w których przygotowywali sceny do bajki pt: „Czerwony Kapturek”. Bajka odegrana przez aktorów wyzwoliła dużo śmiechu i radości. Można uznać, że były to kolejne zajęcia dobrej zabawy i dobrego humoru.

                                                                   

Serdeczne podziękowania dla rodziców, którzy pomogli przy realizacji powyższego projektu.

 

 Info/foto: M. Kowalska

Przeczytano: 90 razy. Wydrukuj|Poleć znajomemu|Do góry

Zdjęcia: